Fahrern, denen das neuartige Fahrgefühl der Widebodies nicht gefällt oder Probleme bereitet, bietet der X-Cite Ride genug Vertrautheit, um sofort das volle Potential aus dem Shape herauszukitzeln und auf Höchstgeschwindigkeit zu beschleunigen.
Das plan gehaltene Unterwasserschiff, lässt das Brett durch seine lange Gleitfläche schnell frei werden. Der X-Cite Ride kommt daher auch ohne aktiven Fahrerinput flott aus den Startlöchern und erreicht aufgrund der hohen Wasserlage schon bei wenig Wind aufregende Geschwindigkeiten.
Die geringere Breite bewirkt Laufruhe und Kontrolle auch bei gröberem Chop.
Durch die runde Heck-Outline empfiehlt sich der X-Cite Ride auch für gecarvte Turns und dreht trotz seiner Breite erstaunlich eng. Geübte Fahrer werden beim Kurvenverhalten von der Geschwindigkeit begeistert sein, die der X-Cite Ride aus Halsen und Carves mit auf die nächste Gerade nimmt – eine Eigenschaft, die Aufsteiger gleichermaßen schätzen werden, wenn sie ihre Halsen verbessern wollen.
Das flache Deck garantiert einen sicheren, angenehmen Stand. Die Positionierung der Schlaufen ist für Anfänger und Fortgeschrittene gleichermaßen geeignet und deine Füße werden sie „mit geschlossenen Augen finden“.
ein Höchstmaß an Komfort und Kontrolle gepaart mit frühem Angleiten und guter Gleitleistung sind die wesentlichen Charakteristika dieses klassischen Boardkonzepts. Obwohl der X-Cite Ride uneingeschränkt für Freizeitsurfer empfohlen werden kann, favorisiert er im Vergleich zum Magic Ride einen etwas erfahreneren Fahrer. Im Gegenzug wird dieser jedoch mit einem direkteren und sportlicheren Fahrgefühl belohnt. X-Cite Ride Plus – steig auf und spüre das Plus an Performance!
LIMITED FINISH - LESS IS MORE
Since 2004 the first JP PRO Edition boards have a (SUPER) LIMITED FINISH. By reducing the amount of paint (sanding off) the weight is decreased. Consequently, the boards have a custom look with certain "imperfections" in the paint, thus the material below might shine through. Sometimes they even look as if repaired. This is also true for the Full Wood Sandwich boards as they now feature a LIMITED FINISH, too. You won't find two boards exactly the same. We believe this is worth it as the weight reduction is substantial and there's no loss of durability or strength.
STORAGE
Store your board in mild (neither hot, nor cold; not exposed to sunlight), dry places !
Winter storage: non-freezing (constantly above +5 C).
Note: Avoid storage in closed, damp conditions like in a wet boardbag! So, after windsurfing and safe transport put the board out of its bag and let both dry separately - otherwise your board will suffer from osmosis and blisters (bubbles) will show up on the boards surface. And your bag might start to smell.
AIR VALVE
We highly recommend to open the air valve screw when the board is not used. Reason: Due to high pressure differences the sandwich construction suffers from high stress and can delaminate long term from the board's core. This will result in a soft spot and start absorbing water. Pressure differences are caused by high temperature variations or other pressure variations from e.g. aero planes. Do not forget to close the air vent before going on the water!
NOSE PROTECTOR
Damages caused by impacts are not covered under JP-Australia's limited warranty. Therefore, JP-Australia highly recommends the use of a nose protector.
Especially recommended for novices and everybody, who wants to protect the board nose.
The universal protector: Made of EVA, the UNI NOSE PROTECTOR is a very light yet strong protection. It is easy to handle as it is simply glued onto the nose.
The set consists of 6 pieces: 2 side parts (one left and one right), and 4 connections in sizes Small, Medium, Large and "Wave Slate".
By combining the two sides with the appropriate connection at the front, noses of almost all standard board sizes and shapes can be covered efficiently.
This makes it an universal protector not only for JP boards but for most boards available on the market.